יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

איך לעבור מרשימות לבלוגר?

לפי הודעה של צוות פרויקט "רשימות", האתר יפסיק לאכסן את הבלוגים ויהפוך לאתר המציג עדכונים מתוך האתרים החדשים ומציג אותם בפורמט עמוד הבית של רשימות.

בקרוב יתאפשר לכותבים ב"רשימות" לייצא את כל התכנים שלהם מאתר רשימות לקובץ XML של וורדפרס. באמצעות הקובץ, יוכל כל כותב לייבא את הבלוג שלו בשלמותו (פוסטים ותגובות) אל מערכת וורדפרס.


וורדפרס אמנם הרבה יותר טובה מהמערכת הנוכחית של "רשימות", אבל לדעתי הרבה מהכותבים ברשימות יתקשו להתמודד עם התקנה של מערכת כזו ועם התחזוקה השוטפת שלה (עדכון, אבטחה וכו').

נכון, יש שירותים שמאפשרים להשתמש בוורדפרס בלי לדאוג לתחזוקה (לדוגמא: wordpress.com או blogli.co.il) אבל יש גם להם חסרונות משלהם. בלוגלי, עם כל הרצון הטוב וההשקעה של המקימים, סובל מבעיות יציבות ונופל לעתים קרובות מדי. השירות של וורדפרס אמנם מצויין, אבל תידרשו לשלם על אפשרויות מתקדמות כמו: בלוג ללא פרסומות, עיצוב מותאם אישית, ועוד.

בלוגר, הוא שירות איכסון בלוגים ששיך לגוגל. בבלוגר השליטה על מראה ותוכן הבלוג נתונה לגמרי בידי הכותב. העיצוב ניתן לשינוי ועריכה, הבלוג לא מכיל פרסומות (אא"כ בעל הבלוג מחחליט שהוא מעוניין להרוויח מפרסום), המערכת מתעדכנת ובטוחה, והשירות ניתן חינם.

כרגע רשימות לא מאפשרים לייצא את הבלוג לבלוגר, אבל חשוב לומר שהאפשרות קיימת. כך תעשו זאת:
  1. ייצאו את תוכן הבלוג שלכם מרשימות באמצעות הכלי שצוות רשימות מספקים. שמרו את קובץ הXML שקיבלתם על המחשב שלכם.
  2. הכנסו אל כלי ההמרה הזה לחצו על הכפתור עיון ונווטו אל קובץ הXML ששמרתם בשלב הקודם.
  3. לחצו על convert והמתינו מספר שניות. יפתח חלון שמירת קובץ, בחרו מקום מתאים לשמירה ואשרו. שימו לב: שמרו את הקובץ לצד הקובץ הקודם! אל תמחקו את הקבצים עד שתהיו בטוחים לחלוטין שהבלוג הועבר ועובד בצורה מושלמת!
  4. כעת הכנסו אל בלוגר ולחצו על הקישור "צור בלוג".
  5. הזינו את הפרטים שלכם (דוא"ל, סיסמה לבלוגר, שם לתצוגה) ולחצו על "המשך".
  6. כעת הזינו את פרטי הבלוג (שם הבלוג, כתובת רצויה לבלוג וכו') ולחצו על "המשך".
  7. בשלב זה עליכם לבחור עיצוב לבלוג. (תוכלו להחליף את העיצוב מאוחר יותר באחד מהעיצובים הרבים המופצים חינם באינטרנט.) בחרו את אחד העיצובים והמשיכו.
  8. כעת תועברו אל מסך כתיבת פוסט חדש. נתעלם ממסך זה כרגע, ונלחץ בתפריט שבראש העמוד על "הגדרות".
  9. במסך ההגדרות לחצו על "יבא בלוג" בעמוד שקיבלתם לחצו על "עיון" ונווטו אל הקובץ שקיבלתם בשלב 3. לאחר מכן העתיקו את התווים המופיעים בקאפצ'ה.
  10. אם תרצו שהפריטים המיובאים יפורסמו אוטומטית בבלוג, סמנו את התיבה ליד "פרסם באופן אוטומטי את כל הרשומות המיובאות". אם לא תסמנו תיבה זו, תצטרכו לפרסם ידנית כל פוסט בנפרד. לסיום, לחצו על הכפתור"יבא בלוג".
זהו. לאחר כמה שניות הבלוג שלכם יהיה מוכן. כעת תוכלו להתעסק עם הגדרות המערכת וללמוד עליה יותר. אם יש לכם שאלות על תהליך הייבוא תוכלו לשאול כאן בתגובות. לשאלות כלליות על בלוגר ולתמיכה טכנית, תוכלו לפנות אל קבוצת הדיון על בלוגר בעברית.

קישורים נוספים:

3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. שלום רב,
    יש לך פה בהחלט יופי של תכנים בבלוג, אני בטוח שאשמור אותו ואחזור אליו, אני אכן מסכים איתך שבלוגר הרבה יותר מועיל ונוח מרשימות.
    אני רוצה להזמין אותך לבקר גם בבלוג שלי שם אתה מוזמן לחוות את דעתך ולהנות ממגוון תכניו:
    http://facebook-il.blogspot.com/

    השבמחק
  3. בלוגר הוא מצויין אבל הפלץפורמה החדשה של וורדפרס מתחילה לעבוד יותר טוב בימינו

    השבמחק